Bloed, zweet en …

… en tranen. Zo heb je vast en zeker de zin in je hoofd afgemaakt. Laat ik het daar nou lekker niet over gaan hebben. 😉 Op de toch wel leukste dag van de Nationale Dansweek -de dag van de ballet, theater, moderne dans en andere dansspecials (zoals LindyHop en Paaldans)- deel ik met jullie één van de gaafste documentaires die ik heb gezien. Ohja, het gaat me wel om de ballet en moderne dans, paaldansen is nou niet bepaald mijn ding. 😉

Zelf volg ik lessen in klassiek (ballet) en modern, wat ik echt onwijs leuk vind om te doen. Dansprogramma’s kijken vind ik vaak wel leuk, maar dan zit er zo veel onzin tussen dat helemaal niet meer (of in ieder geval voor mij niet genoeg) over dansen gaat. Toch is er één documentaire dat als ik die kijk zelf onwijs veel zin heb om ook te gaan dansen en daarbij vond ik het ook gewoon een super mooie documentaire. Ik heb het over “Bloed, zweet en blaren“. Dit is een documentaire van acht afleveringen die de levens laten zien van verschillende dansers bij het Nationaal Ballet. Geen geromantiseerde verhaaltjes, maar de echte werkelijkheid wordt getoond. De documentaire laat zien dat het leven van een danser een zwaar leven is, maar dat de dansers er ook veel voor over hebben en dat ze ook gewoon kunnen genieten van het dansen. Zeker een aanrader om te kijken!!

– Mathilde

Geef een reactie

