Relaxen en dans

Pfff, ik heb het zo druk dat ik gisteren niet eens de tijd had om iets te schrijven en vandaag eigenlijk ook niet echt. Maar ik wil deze kans, het feit dat het de Nationale Dansweek is, toch grijpen om eens een weekje lang te schrijven over dansen. Vandaag zal ik dus maar schrijven over het entertainment gedeelte op tv, rustgevend voor mij in ieder geval. 😉 Dus niet zelf dansen, maar kijken naar dansen.

Gisteren van het de dag van de salsa en de Argentijnse tango. Saai lijkt het misschien, niet zo moeilijk. Toch weet je, als je So You Think You Can Dance weleens kijkt, dat Euvgenia Parakhina weleens heeft gezegd dat een van deze stijlen of soortgelijke best wel moeilijk is. Hier kun je “Een razend snelle tango” zien, een dans Uit So You Think You Can Dance van de Lage Landen van 2013. Het commentaar van Euvgenia is positief, ze is blij te zien dat ballroom (waar de tango onder valt) zo in de schijnwerpers mag staan. Deze erg goede dansers laten zien dat deze stijl niet voor watjes is. Er is niet voor niks speciaal een dag van de salsa en de Argentijnse tango bij de Nationale Dansweek. 😉

En dan vandaag, de dag van de hiphop en urban dance. Iedereen kent het wel, dus ja wat moet ik er dan nog over zeggen? Hieronder zie je de performance van Ellen en Joey van So You Think You Can Dance van 2013. Een mooi voorbeeld van dat je een danssoort als hiphop ook kunt dansen op een rustigere muziek. Daarbij vind ik het ook een ‘mooi’ voorbeeld van hoe hard het leven van dansers kan zijn. Ook als je pijn hebt moet je doorgaan.

Veel plezier met het kijken van deze filmpjes (en alle andere filmpjes die je kunt kijken met prachtige dansen)!

– Mathilde

Geef een reactie

