Berlijn

Het is al weer meer dan een week geleden dat ik hier gepost heb… Gelukkig dat ik een goed excuus heb; mijn vakantie naar Berlijn.

Ik heb echt geen idee waar ik moet starten. Ik heb echt zo veel gezien en gedaan en Berlijn is zo’n onwijs leuke stad! De komende tijd zul je hier dus allerlei leuke dingen over Berlijn kunnen lezen. 🙂

En het is me toch gelukt om uit de iets van 600-700 foto’s toch alvast één foto te kiezen. Deze is genomen vanuit de koepel van de Reichstag (parlementsgebouw).

Uitzicht Berlijn

Het is zeker mooi om dit te bezoeken, omdat je over een heel deel van Berlijn heen kan kijken. Het was helemaal mooi omdat wij al vroeg (half negen ’s ochtends) daar waren en er dus nog weinig mensen waren. Het is zeker de moeite waard om naar toe te gaan! Het uitzicht wordt nog mooier met een audiotour die, net als het bezoek, gratis is. Wel moet je je even realiseren dat je je van tevoren moet aanmelden om de Reichstag te kunnen bezoeken. En omdat je hierbij dus een tijd moest aangeven en wij daar geen weet van hadden, stonden we al om half negen ’s ochtends op de stoep.

De audiotour, die trouwens ook nog eens in het Nederlands was, geeft wel echt veel informatie over wat je ziet. Dan is het natuurlijk helemaal leuk als je weet dat dat onwijs grote huis dat je ziet, het huis van Angela Merkel is.

Huis Angela Merkel

Het huis op de foto is het huis van Angela Merkel. (Ja, ik kon het niet laten om toch nog één foto te laten zien.) Zij kan met gemak lopend naar haar werk, want het staat echt onwijs dicht bij de Reichstag. Heel goed voor het milieu dus. 😉 Ik schrijf nog wel een keer wat meer over de Reichstag, dat houden jullie nog tegoed!

– Mathilde

Geef een reactie

