Tuin-beestenboel

Je vindt alleen veel beesten in een grote tuin? Nee hoor, helemaal niet!

Laatst zijn we naar het tuincentrum gegaan en we hebben daar toen nieuwe planten, wat voornamelijk bloemen zijn, gekocht voor in de tuin. Dat werd dus tuinieren. Alles planten in potten zetten. Alle potten van hun plaats afhalen om de beste, de mooiste pot te vinden. En dat ik wat een boel dieren bij ons ook hadden gedaan. Er zaten echt mega veel slakken overal, maar we kwamen ook vele spinnen tegen in echt alle soorten en maten. Wist je dat er een spin bestaat met een rond zwart lijfje met daarop een witte cirkel? Dan ben je toch wel blij met de te kleine tuinhandschoenen! 

Bij ons zitten er verder altijd wel allerlei verschillende soorten vogels in de tuin, wat natuurlijk erg leuk is om te zien. Vandaag ook weer; zaten er vier musjes tegelijkertijd in het drinkbakje zich te wassen. Verder zit er ook nog een muis in de tuin, waar we -en zeker mijn moeder- niet zo blij mee zijn, maar zo lang ‘ie buiten zit, vind ik het best. Tijdens het tuinieren kwamen we erachter dat we nog een ‘huisdier’ hebben, of twee zelfs; Meneer en Mevrouw Kikker. Dit is Meneer Kikker:

Meneer Kikker

Ohja, had ik al gezegd dat onze achtertuin niet groter is dan 40 m²? Met acht stappen ben je aan de andere kan van de tuin.

En nog dit; ik moest nog steeds zeggen dat alle foto’s die op mijn blog staan, ik zelf gemaakt heb, tenzij dit anders is aangegeven. Yeay, gedaan! 🙂

– Mathilde

Geef een reactie

