Blauwe voet & meer

Gisteren trok een persoon (laat ik geen naam en toenaam noemen) de deur van de voorraadkast uit zijn scharnieren. En toen stond mijn moeder daar met de deur in haar handen. En ze kreeg hem er niet meer terug in, ook niet toen ik haar probeerde te helpen – wat alleen maar tot frustraties bij mij leidde. Toen ze het zelf nog even geprobeerd had, maar de deur nog steeds niet terug in zijn scharnieren zat, heeft ze hem maar op de grond voor de kast neergezet en is ze wat anders gaan doen.

Toen kwam het moment dat deze “held” iets uit de voorraadkast wilde hebben en toen een los staande deur tegenkwam. Ik heb toen, na het nodige gestuntel, de deur weer in zijn scharnieren weten te krijgen. Helaas is een deur op je voet balanceren niet echt goed voor je voet; een deur is toch nog best wel zwaar… (Dat is dan weer een wijze les die ik geleerd heb.)

En ja ja, ik weet het, als je een deur gewoon openmaakt voelt deze helemaal niet zo zwaar aan. Heb je wel eens geprobeerd om een deur dicht bij de scharnieren open te duwen? Dat is inderdaad veel zwaarder dan in de buurt van de klink. Niet voor niks zit de klink ook zo ver mogelijk van de scharnieren af. Pure natuurkunde. 

M = F * r      Oftewel, krachtmoment. Nu al afgehaakt? Ik zal niet verder zeuren over het “krachtmoment” hoor, maak je maar niet druk. 😉 Je kunt natuurlijk altijd opzoeken wat dit nou precies inhoudt, maar niks is verplicht.

Als uitsmijter dan maar een quote van Albert Einstein:

The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.

– Mathilde

Geef een reactie

