Vakantietijd

Het is vakantie en dat betekent ’s middags je bed uit, de rest van de dag in je pyjama voor de televisie, dan ’s avonds onder de douche en met een schone pyjama aan in bed kruipen; een dagje weg met de familie; een dagje relaxen met vrienden en er zijn van die dagen waarop je van alles en nog niks doet in en om huis. En ook nog veel tijd om de natuur in te gaan -of iedere andere willekeurige plek- om foto’s te maken als deze van de Loonse en Drunense Duinen, gemaakt in de winter.

Duinen

Of nouja, toch niet helemaal. Van maandag tot en met vrijdag werken ’s ochtends en ’s middags is toch wel iets anders. Maar ach, ik heb er zelf voor gekozen en we zullen maar zeggen dat het wel lekker verdient. Daarbij is het schoonmaken bij de oudere mens onder ons ook heel mooi en dankbaar werk. En de verhalen die je hoort zijn soms heftig, maar vaak ook heel erg mooi! Ik verwonder me er echt zo over hoeveel mensen van al in de 90 bij mij in de buurt wonen en hoe vief deze mensen nog wel niet zijn! Want zo’n 30-40 km met je scootmobiel rondrijden of een uur fietsen (zonder trapondersteuning!!) is toch niks?!

Echt veel vrije tijd heb ik deze vakantie misschien dan wel niet, maar ik zal deze vakantie veel mooie verhalen horen en veel waardevolle dingen leren en dat allemaal als luisterend oor van mensen die het zo fijn vinden als ze hun verhaal nog één keertje kunnen vertellen. Dus hierbij een tegeltjeswijsheid die tegenwoordig zo ongeveer nooit meer wordt gebruikt, maar nog wel in de huizen ophangt van ouderen:

Van het concert des levens krijgt niemand een program

Wijsheid komt me tegemoet en ik maak wel tijd vrij om alle leuke dingen te doen die ik wil doen.

– Mathilde

Geef een reactie

